JAK VYPADÁ DEN V MATEŘSKÉ ŠKOLE
Časové rozvržení dne je pouze orientační a přizpůsobuje se věku, potřebám dětí a konkrétnímu dennímu programu školy.
Od 6,30 hodin scházení dětí, ranní hry a činnosti dle volby a přání dětí
· Děti si volí samostatné nebo společné činnosti z nabídky aktivit, které souvisí s aktuálním třídním vzdělávacím plánem nebo dle jejich zájmu.
– Činnost dělají děti bez přímého vedení učitelkou – samostatně.
– Činnost je založena na spolupráci dětí.
– Činnost dětem umožňuje volit vlastní postup, samy objevují
jednotlivé kroky řešení úkolu.
– K činnosti si děti samy volí pomůcky, materiály. Vše potřebné
si přichystají i uklidí. Učitel má roli průvodce, dětem je oporou.
Od 8,15 hodin ranní kruh, cvičení, hygiena, přesnídávka
· Vítáme den – třídní rituál (docházka dětí, název dne, měsíce, roční období,
vyznačení počasí), společné sdílení zážitků, básničky,
jazykové cviky, diskuse
· Cvičení – chůze, běh, poskoky, tanec, zdravotní a fyzioterapeutické cviky,
aktivity s náčiním, pohybové hry, relaxace
· Hygiena, přesnídávka
Od 8,15 do 12,15 hodin probíhá povinné vzdělávání předškoláků
· Příprava předškoláků do ZŠ.
Od 9,00 hodin tvořivé hry a činnosti, sebehodnocení
· Pokračování v řízených nebo spontánních činnostech a hrách dětí, výuka individualizovaná, skupinová (kooperativní), individuální, hromadná (frontální)
· sebehodnocení dětí, reflexe.
Od 9,30 hodin pobyt venku
· Seřazení, reflexní vesty, vycházka nebo pohybové aktivity a hry na zahradě, tvoření z přírodnin, environmentální vzdělávání.
Od 11,30 hodin hygiena, oběd
Od 12,15 hodin odpočinek
· Četba pohádek, prohlížení časopisů, klidné aktivity dětí, které nespí.
Od 14,00 hodin hygiena, svačina
Od 14,30 hodin zájmové hry a činnosti, rozcházení dětí domů
· Odpolední spontánní nebo didakticky cílené hry dětí ve třídě či na zahradě.